Geknipt voor het goede doel

Geknipt voor het goede doel : leerlingen van COLOMAplus openen één dag een kapsalon voor Think-Pink, de nationale borstkankercampagne.

 

Op woensdag 3 mei zag er inkomhal van Technopolis er plots helemaal anders uit : de leerlingen van het 7de jaar haarstilist uit COLOMAplus openden er een pop-up kapsalon voor het goede doel. Door paardenstaarten te knippen steunden ze de campagne ‘geef om haar’ van Think-Pink, een organisatie die zich tot doel heeft gesteld enerzijds de bevolking te informeren en te sensibiliseren omtrent borstkanker en anderzijds geld in te zamelen om wetenschappelijk onderzoek en zorg- en nazorgprojecten te financieren.

Het haar dat door de leerlingen werd afgeknipt wordt verkocht en vervolgens gebruikt om pruiken te maken. Met de opbrengst kan het ‘Geef om Haar Fonds’ vrouwen die hun haar door een medische behandeling verloren, helpen om een pruik te betalen. Sinds de start van de actie in 2008 werden al méér dan 3300 vrouwen financieel geholpen!

Voor de leerlingen was dit een heel leerrijke opdracht, want eenmaal de paardenstaart geknipt was, kregen alle vrouwen ook een mooie nieuwe coupe!

Meer over deze studierichting: 

Haarstilist