Ontdek hier alle info over onze inschrijvingen!
Alle informatie over onze bakkerij, restaurants, kapsalon, schoonheidsbehandelingen en vergaderzalen!

Dit is een testpagina

Testtest FAQ

Hier komt de uitleg laptopproject per school

  • Wat is het engagement van de school
    • We zorgen voor de aankoop voor de best mogelijke verhouding tussen prijs en kwaliteit via (her)onderhandelingen met leveranciers.
    • We investeren voortdurend in een snel, krachtig en veilig wifi-netwerk op school.
    • Er is een laptopbalie (fysiek en digitaal). Leerlingen die een toestel via Signpost of Leermiddel hebben aangekocht of huren kunnen hier problemen melden. Signpost voorziet oplossingen omtrent de hardware, de school zelf kan softwareproblemen oplossen (herinstallatie van software, inruilen defect toestel voor reservetoestel …). Leerlingen en ouders kunnen deze laptopbalie bereiken via een bericht op Smartschool. De laptopbalie kan alleen leerlingen op school verderhelpen, niet tijdens vakanties. De leerling kan dan terecht bij Signpost zelf.
    • We investeren in de verdere vorming van onze leerkrachten om ICT als meerwaarde te integreren in zo veel mogelijk lessen.
    • We streven naar minder papier: minder kopieën en werkboeken.
  • Waarom hetzelfde toestel voor iedereen?
    • Leerkrachten en leerlingen kennen elkaars toestel en kunnen elkaar verderhelpen.
    • Vlotter klasgebruik: iedere leerling heeft een identieke installatie, met dezelfde programma’s.
    • Iedereen heeft een robuust toestel voor intensief gebruik en verplaatsingen. Zo kunnen schadegevallen beperkt worden.
    • Geen afgunst tussen leerlingen.
    • Bij defect van de eigen laptop krijgt de leerling tijdens het schooljaar een gelijkaardig toestel in bruikleen zodat hij of zij verder kan met een vertrouwd toestel. Dit garandeert continuïteit wat uiterst belangrijk is in een les, bij een toets of een proefwerk.
    • Bijhorende service voor zowel software als hardware (onderhoud, herstelling …)
    • Niet alle ouders zijn in de mogelijkheid hun zoon of dochter te helpen bij een defect van een eigen toestel. Daarom neemt de school deze zorg volledig over door gestandaardiseerd te werken met alle leerlingen.
    • Er is een schade- en diefstalverzekering inbegrepen in de prijs van het toestel.