Ons domein

Onze school ligt op een prachtig, groen domein, omgeven door bomen, groene zones en centraal een grote vijver.

Wie denkt aan een schooldomein, denkt vaak aan grauwgrijze gebouwen, betonnen speelplaatsen en een grote poort. Niet zo op COLOMAplus. Ons domein baadt in het groen, met centraal een grote vijver, verschillende groene zones en talrijke bomen.

Ons domein is groot, heel groot. Verspreid over zo’n 4,5 ha staan verschillende gebouwen met leslokalen, praktijklokalen, LO-zalen, vergaderlokalen, restaurants, een selfservice, een fotostudio, kapsalons, schoonheidssalons, bakkerijlokalen, een bakkerswinkeltje en kantoren.

Onze eerste graad heeft zijn eigen gebouwen, met een aparte speelplaats. Dat vinden we belangrijk.

Ons groene domein zorgt voor veel ademruimte voor onze leerlingen. Bovendien vind je ook verschillende gezellige zithoekjes en -plekken op onze school waar leerlingen tijdens de pauzes kunnen vertoeven.

De afgelopen jaren werd er veel geïnvesteerd in meerdere nieuwe gebouwen en renovatieprojecten. In 2017 bouwden we een nieuwe sportzaal, een ruim onthaal en secretariaat. In 2016 werd de kloosterwoning gerenoveerd en de oude feestzaal omgebouwd naar een grote refter en studiezaal/polyvalante zaal waarbij er veel aandacht werd besteed aan de juiste lichtinval. Dat jaar bouwden we ook 6 nieuwe kapsalons en 3 nieuwe lokalen voor Schoonheidsverzorging. In 2010 namen we onze intrek in gebouwen K en L (waar vooral het Huis van Creativiteit zich bevindt). Momenteel zijn we bezig met een vervangingsbouw voor blok H: het Huis van Handel en Informatica. Het gaat om theorielokalen en lokalen waarin er een simulatie is van een kantooromgeving en een labo voor de richting Network en IT.