Leerlingenbegeleiding

Leerlingcoaches

We hebben op COLOMAplus veel aandacht voor je persoonlijk welzijn. Je goed voelen is immers belangrijk. Je leraren, je klastitularis en een team van acht leerlingcoaches staan voor je klaar als je vragen hebt of een persoonlijk gesprek wil.

Elk leerjaar heeft zijn eigen leerlingcoach. Bij hen kan een leerling terecht voor socio-emotionele begeleiding, problemen in en rond de klas, schoolloopbaanbegeleiding, leren en studeren.

Het CLB

Dat team van leerlingencoaches werkt vlot samen met het CLB. Zij kunnen je ook helpen bij het leren kiezen, het leren leren en socio-emotionele problemen.

Irene Van Gestel en Elke De Meyer, de ankermedewerkers van onze school COLOMAplus

Lerarenopleiding Thomas More

We werken ook samen met studenten van de lerarenopleiding van Thomas More om onze leerlingen extra te ondersteunen.

Samen met hen organiseren we bijlessen. Op woensdagnamiddag organiseren we met de hulp van stagiairs van de hogeschool bijlessen voor de vakken waar je op eigen kracht niet helemaal bijgebeend geraakt.