Leerlingenraad

De leerlingenraad is een belangrijk onderdeel van onze school. Samen gaan we op zoek om het welbevinden van onze leerlingen op COLOMAplus te verbeteren.  Op COLOMAplus werken we met een vrije en een verplichte leerlingenraad. De vrije leerlingenraad bestaat uit een twintigtal leerlingen over de leerjaren en studierichtingen heen. Zij komen een maal per maand […]

Op COLOMAplus werken we met een vrije en een verplichte leerlingenraad.

De vrije leerlingenraad bestaat uit een twintigtal leerlingen over de leerjaren en studierichtingen heen. Zij komen een maal per maand samen.

De vrijwilligers brengen de agendapunten aan voor de verplichte leerlingenraad, in samenspraak met de coördinator leerlingcoaches.

De verplichte leerlingenraad komt drie maal per schooljaar samen, en bestaat uit één afgevaardigde per klas.

Met deze manier van werken (een vrijwillige leerlingenraad + een verplichte leerlingenraad) toetsen de leerlingcoaches af of er een draagvlak is voor de onderwerpen die ze willen aanpakken.

Het doel van de leerlingenraad is het ‘welzijn’ van onze jongeren te verbeteren.